Blogg

Löpskolningscomeback och elefantbensproblem

Jag och getingar är visst inte jättebra kompisar.

Inte bara att vi har haft Anticimex ute för att ta bort inte mindre än fyra (!!!!) bon, häromdagen satt det en geting på sängöverkastet, men jag såg den inte utan gick emot med låret och blev stucken.

Redan samma kväll hade jag en rejäl bula på låret, lite som om någon hade opererat in en tredjedels tennisboll under huden. Inte så kul, men, men, bara ett getingstick tänkte jag.

    Morgonen efter var bulan lite större, men jag hade bestämt att jag skulle ut och springa med en granne och vad är väl ett getingstick?!?, tänkte jag. Det funkade att springa, det kändes som om jag hade en rejäl lårkaka, men inte värre.

    När jag kom tillbaka sa min sambo sjömannen att mitt lår hade svullnat upp rejält.

    Det kändes också. Det gjorde ont att sätta sig ner på huk och böja knäet. Det gjorde ont att gå . Ja, det mesta gjorde ont faktiskt.

    Sedan fortsatte benet att växa under dagen. Jag satt i soffan och tittade med ena ögat på Finnkampen på tv och med andra ögat på mitt växande lår.

    Efter ett par 1177-samtal samt överläggning med min syster läkaren så tog jag en dos Betapred och sedan lugnade låret ner sig.

    Nu är det nere i normal storlek igen.

    Så en bra grej med höst och vinter; nu dör getingarna i alla fall…!

    Getingssticksbenet efter löpturen - som nog inte var så smart att göra.

    Getingssticksbenet efter löpturen – som nog inte var så smart att göra.

    Sedan växte det ännu mer...

    Sedan växte det ännu mer…

    •••

    Annars känns min hälsena fortfarande oroväckande bra.

    Jag körde till och med lite löpskolning häromdagen. Det känns annars ganska ansträngande för hälsenan, men det funkade hur bra som helst och ingen känning dagen efter.

    Det svåraste nu är att ”HÅLLA PLANEN” och inte ha för bråttom.

    Gissa om jag är sugen på att köra intervaller… men jag SKA INTE! Lovar.

    •••

    Har inte hunnit träna än idag så ni får:

    Gårdagens träning:

    30 mins GRIT Strength (jag instruerade) Intervallbaserad styrka och spänst

    30 mins Les Mills Sprint (intervall-cykelpass, jag instruerade)

    Pass på Crossfit (60 mins) inklusive marklyft, KB-swingar, ringrodd och ljushopp